Η λέξη «sculptor» στα λατινικά γράφεται με «u» — οι Behemoth προτίμησαν το «v», όπως κάνουν συστηματικά εδώ και χρόνια στους τίτλους τους. Πίσω από αυτή τη μικρή αισθητική επιλογή κρύβεται όμως ένα από τα πιο φιλόδοξα releases της χρονιάς για τους Πολωνούς θρύλους του extreme metal.
Οι Behemoth κυκλοφόρησαν το ομότιτλο single «I, Scvlptor», πρώτο δείγμα από την επερχόμενη κυκλοφορία τους με τον ίδιο τίτλο, που αναμένεται στις 4 Σεπτεμβρίου 2026. Το βίντεο σκηνοθέτησε η αναγνωρισμένη πολωνική παραγωγική ομάδα Grupa 13, ενώ το εξώφυλλο και ο σχεδιασμός υπογράφει ο μακροχρόνιος συνεργάτης του συγκροτήματος, Bartek Rogalewicz.
Δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο studio album, αλλά για μια αυτόνομη κυκλοφορία οκτώ ανέκδοτων κομματιών — επτά νέες ηχογραφήσεις και ένα live τραγούδι — που γεφυρώνει το ιστορικό παρελθόν του συγκροτήματος με τη σημερινή δημιουργική φλόγα του. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν δύο επανηχογραφημένες εκδοχές πρώιμου υλικού: το «Rise Of The Blackstorm Of Evil» (από το «The Return Of The Northern Moon», 1992) και το «In Thy Pandemaeternum» (από το «Pandemonic Incantations», 1998), διατηρώντας το αρχικό τους πνεύμα αλλά με σύγχρονο ήχο.
Σχετικά με αυτή τη διαδικασία, ο Nergal αποκάλυψε ότι αναθεώρησε ελαφρώς τους στίχους, καθώς πολλοί από τους πρώιμους στίχους των Behemoth ήταν, ας πούμε ευγενικά, αρκετά «γραφομανιακοί» — με αποτέλεσμα η εκδοχή του 2026 του «Rise Of The Black Storm Of Evil» να ακούγεται σαν σύγχρονοι Behemoth. Η κυκλοφορία περιλαμβάνει επίσης φόρους τιμής σε συγκροτήματα που επηρέασαν βαθιά τους Behemoth: το «In League With Satan» των Venom, με τη συμμετοχή του Shagrath των Dimmu Borgir, και το «The Return Of Darkness And Evil» των Bathory, με τον Sakis Tolis των Rotting Christ.
Για το ίδιο το τραγούδι «I, Scvlptor», ο Nergal εξήγησε τη βαθύτερη σημασία του: «Είναι ριζωμένο στην παράδοση μνημειακών κομματιών όπως το “O Father O Satan O Sun!”, το “Lucifer” ή το “Nieboga Czarny Xiądz”, ανοίγοντας ταυτόχρονα ένα νέο κεφάλαιο. Λυρικά, είναι μια μεταφορά για την ατελείωτη διαδικασία διαμόρφωσης του εαυτού — έναν άνισο αγώνα με την ύλη και τους προσωπικούς περιορισμούς. Το παράδοξο είναι ότι από τη στιγμή που γεννιόμαστε είμαστε ήδη προορισμένοι να πεθάνουμε, οπότε ίσως δεν έχει να κάνει με τη νίκη καθαυτή, αλλά με τη συνεχή πράξη του να σκαλίζουμε ποιοι είμαστε.»
Ο Nergal πρόσθεσε ότι μερικά από τα κομμάτια διαφέρουν αισθητά από όσα είχε προσφέρει το προηγούμενο άλμπουμ τους «The Shit Ov God» — γι’ αυτό και βλέπουν το «I, Scvlptor» ως μια σημαντική γέφυρα ανάμεσα στο σήμερα και σε ό,τι μπορεί να έρθει στο απόμακρο μέλλον.
Τον Οκτώβριο του 2026, δύο από τις πιο επιδραστικές δυνάμεις του extreme metal ενώνονται για μια εμβληματική περιοδεία: οι Behemoth και οι Dimmu Borgir θα ξεκινήσουν το co-headline «In League with Satan» tour, με special guests τους Dark Funeral, διασχίζοντας Ευρώπη και Βρετανία.
Ιδρυμένοι στο Gdańsk της Πολωνίας το 1991 και με επικεφαλής τον οραματιστή Adam «Nergal» Darski, οι Behemoth έχουν περάσει πάνω από τρεις δεκαετίες σπρώχνοντας τα όρια του black και death metal, χτίζοντας ένα παγκόσμιο fanbase μέσα από αδιαπραγμάτευτη καλλιτεχνία και εκρηκτικές ζωντανές εμφανίσεις. Από την πρώτη τους είσοδο στο Billboard 200 με το «The Apostasy» (2007), μέχρι το ρεκόρ ντεμπούτο στο Νο. 34 του «The Satanist» (2014) — ένα από τα υψηλότερα ντεμπούτα black ή death metal άλμπουμ στην ιστορία του Billboard 200 — και ως το Νο. 1 ντεμπούτο του «The Shit Ov God» στην Πολωνία το 2025, οι Behemoth παραμένουν ταυτόχρονα εμπορικοί τιτάνες και γνήσιοι underground θρύλοι